pátek 5. prosince 2014

5. advent Zlatíčko


Možná to s adventem nemá nic společného, ani netuším, zda foto musí být s adventní tématikou,...ale ono to je v dnešní době hlavně o dětech a pro děti.

Navíc u nás doma je to teď hlavně o Matyáškovi.
ADHD se víc projevuje, nejspíše tím, že energii navíc donedávna vypustil na tréninku.
Nastavujeme stále hranice, doma ani nemusíme, zde téměř vše šlape, ale ve škole a v chování mimo ní bez nás rodičů.
Ale už zažíváme takovéto "házení" do jednoho koše.
Volala mi p.u. ze školy, že mimo jiné ničil s kluky na zastávce popelnici, že ji to hlásila jiná p.u. Ničil ji prý se staršími kluky, asi o rok.

Při rozhovoru s Matyášem jsem zjistila, že s "kámoši", které nezná jménem, opravdu bouchali rukami do popelnice, ale ne z důvodu zničení popelnice/aspoň u Matyáše to tak bylo/, ale odlomení ledu. /Jistě jste slyšeli o ledové kalamitě, a že vše jsme měli v ledovém krunýři/
Ano, není to správně, nedomyslel ve svých 8,5letech, že by svým chováním popelnici zničil. Viděl jen ten kousek ledu ve své ruce. Mimochodem ho dovezl až ke mne do práce, kde ho daroval paní vrátné se slovy, ať se o něj stará, aby se ji nerozpustil.
Proč se z toho dělá hned bublina?
Snad p. učitelka, co jej viděla, jim vysvětlila, že se to nedělá, ne?
Ne, nevysvětlila, ani se neptala, proč to dělají, běžela hned hlásit.

Tak nějak mám pocit, že komunikace je dost velký problém.
Matyáš měl zůstat po škole, chvilinku, měl po obědě počkat na p.u., chtěla si s ním povídat.
On ji ale utekl!
Ano, jelikož věděl, že mu jede autobus po obědě, ke mne do práce a další až za hodinu. Měl strach, že mu ujede.
Ano, nedomyslel to. 
Přitom mohl říct p. učitelce, že musí jet autobusem, jestli to stihne,....apod.
Takže nastavujeme hranice, co je správně a co ne.


2 komentáře:

  1. Já si myslím, že fotka vyloženě adventní nemusí být, alespoň já to tak neplánuji. Že to zatím vyšlo, je náhoda, vždy chci něco z daného dne vypíchnout. Paní učitelky by si měly uvědomit, že kdyby děti domyslely všechny důsledky svého chování, nebudou to děti ale dospělí. A ani ti to úplně nezvládají. David taky nadšeně bušil do aut a popelnic, aby odlomil led. Trochu jsem trnula, kdy na nás někdo vystartuje. Jak sama říkáš - všechno je o komunikaci.

    OdpovědětVymazat
  2. ADHD mají dvě mé děti, takže taky nastavujeme hranice a občas bojujeme, ale jde to. Držím palce.

    OdpovědětVymazat