čtvrtek 8. května 2014

Konference "Společnou cestou"


Hromada přednášek, některé více, některé méně zajímavé. Dokonce i v němčině,  na to jsme  měli tlumočnici.
Z prvního dne jsem byla zklamaná. Sociální p. chtějí spolupracovat se zdravotníky, krásná vize. Senioři, co se  dostanou do nemocnice a stanou se z imobilní, potřebující peči, ..... je nejlepši, aby byli zpět v doma a ne v LDN, DS, ....což souhlasím.
Ano, ale jak chudáci soc. pracovnici mohou vyhodnotit, zda to půjde např. jen s pomocí terénní služeb,  sousedů, neumí vyhodnotit, zda se v bytě dostane např. s vozíčkem vůbec do dveří, je fajn, že v nemocnici naučí seniora přesun z vozíku na wc, ale doma se k němu nedostane, nemá tam madla,.......vymysleli novou prac. pozici a chtějí, aby se studovala jako obor od září, něco jako sociální zdravotník.
To už jsem se zvedla, proč teda nepožádají ergoterapeta? Překvapilo mne, že ani v Německu to nefunguje :-(
Vím, že vzorem mého povolání jsou Severské státy, ale v Německu jsme si myslela, že jsou na tom mnohem lépe, než u nás :-(

Teď už k videu.
Vybrala jsem si workshop p. Velety.
Taneční mistr,......a vůbec mnoho titulů. ocenění,..přiznávám, do doby konference jsem ho neznala.
Je to člověk pozitivní, plný energie, optimismu,....
nejen milující tanec, ale s velkým srdcem a empatií.
Na videu je paní, mám pocit, že věk snad 95let?, bývala primabalerína.
Je na vozíku, ale mám pocit, že ten balet, co předvedly vozík totálně vymazal, jsem měla pocit, že tancuje na nohou.
Druhá paní je paní s Alzheimer. demencí a je úžasná šoumenka!
Jak nám to popisoval, vůbec to nebylo lehké, neznala prostředí, dokonce neznala/zapomněla/ ani ho, dokud ji nepožádal o tanec, tak jako vždy stejnou větou a nespustila hudba!

Je to nááádhera!

A ať nejsem jen nadšená, tak úžasná byla i p. Radomská Andrea, mimo jiné dobrovolnice v "doprovázení"
Asi stejně jako většině Vám, tak i mi, to do té doby bylo cizí, hodně cizí.
Během její přednášky nám naskakovaly slzy, začaly jsme, teda aspoň já chápat, že umírání může být krásné a hlavně důstojné.
Nevím, zda bych na to měla sílu, a co nevím, zda bych byla schopná, vše na odcházení připravit, zajistit,.....a hlavně ustát u svých blízkých.

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1098528273-krestansky-magazin/413236100121006/obsah/265429-andrea-radomska


Žádné komentáře:

Okomentovat