středa 17. září 2014

MSC Splendida - Středomořský sen - den čtvrtý

Dnešním cílem je La Goulette, přístav v Tunisu. Dnes poprvé nestíhám svítání, čas je posunut a já na mobilu měla o hodinu méně. Tak aspoň trošku, naštěstí vycházelo sluníčko z mraků, tak jsme zas o tolik nepřišla. Zároveň  jsme připlouvali i do přístavu, kde nás vítali tři pánové zpěvem a tancem s bubnem. Cítíme teplo a vlhko, bouře, která vypadal, že nás v noci potká se nekonala, ale tuto noc jsme viděli i na volném moři trošku vlnky.
Na město jsme domluveni s delegátkami, že si vezmeme jeden taxík, tím ušetříme a my máme s sebou někoho, kdo to zná.
Domlouváme se jen na prohlídku Sidi Bou Said. Cena 40 Euro. Domluveni, usadili nás snad do nejhoršího taxíku, zrcádka přilepené lepící páskou, okna při manipulaci vrzají, při zatáčení, vrže zadní kolo,..... na prvním kruháči zastavuje a nabízí nám jinou trasu, teda rozšířenou o historické centrum Tunisu/město/, Kartágo. Jen za 60 Eur, neodolali jsme, přeci jen tato trasa byla lodí nabízená za 50 eur na osobou, my za 60 Euro všichni. Hold obchodníci. Veze nás centrem, ochotně přistavuje, když vidí, že chceme fotit, povídá, ukazuje, místa, kdy nám říká, že fotáky máme schovat, místa kde byli karabiniéři,...veze nás do Sidi Bou Said, zastaví u domečku, kde s emůžee jít podívat na střechu, na panorama, po chvíli nám dochází, že majitelem obchůdku je asi jeho bratranec, či jiný rodinný příslušník, ze střechy toho moc vidět není,...hned nás láká do obchůdku, manžel mi ukazuje mísu,...hned se toho chytá a ukazuje, že je to kvalita, ruční práce, jen 220euro,.....když vidí, že nemáme zájem, cenu snižuje, nakonec, at řekneme sami,.....nedal si pokoj, dokud jsem neřekla 10 euro, otočil se, jakože v žádném případě a my toho využili a z obchůdku utekli:-)
Šli jsme se projít a opravdu pohledat panorama, Našli jsme, městečko, celé bílé s modrými doplňky, je moc krásné, až bych neřekla, že tady zapadá, tipla bych spíše Řecko. Přestože při vyjetí z přístavu, kdy nám pršelo, ano v Tunisu a pršelo, ale jen max 10min, bylo spíše pod mrakem, tak na procházce začalo slunce svítit víc a my se rozhodli, že místo Kartága, poprosíme řidiče a výlet na nějakou "very nice beach". 
Vidina, že by jsme nenavštívili asi jiného strejdu, odkýval, ale do Kartága nás stejně zavezl.
Manžela učaroval pán, co brousil kámen, srdce. 
To ukecávání mají fakt jako národní sport. Ze 120 se dostal na 30.
Mi se tam líbila opička, ale po zkušenostech, že jen naznačím zájem, je pak problém se tunisana zbavit, jsem pokukovala jen poočku, jak si baští v kleci.
Jak jsme s delegátkami čekali na mužíčka, až usmlouvá, dali se s námi další taxikáři, co čekali na své zákazníky v muzeu do řeči,.... zaujala jsem je já, modré oči, prý jestli jsou nature, jestli jsem MISS,......hihi, docela jsem se bavila a čekala, za kolik by mne koupili,...když zjistili, že mým manželem je téměř dvoumetrový chlap, tak se  ptali na velikost jeho nohy a zda by neprodal tenisky, možná jsme to prokoučovali, nakonec chtěli dát 55 euro za nošené adidasky:-D
Ale zpět k věci, proč mne nekoupili,...dostali strach, že můj mužíček dělá box a při jeho příchodu k nám se raději otočili a dělali, že tam vůbec nejsou :-D
Z Kartága jsme jeli na pláž. Na pláží bylo snad 10lidí. Pláž byla písečná, ale pískem, co nešpinilo moře. Museli jsme dávat pozor, kde šlapeme, jelikož nepořádek byl i v tom písku.
Manžel se vyslékl a šel do moře, já jen lehce smočila nohy.
Po vykoupání a užití si moře, nám taxikář umyl nohy vodou z petky, kterou pak hned hodil vedle nás na zem,....špína byla opravdu všude, okolí mezi přístavem a městem bylo placaté, spálené a nepěkné.
Po pláží jsme jeli zpět do přístavu, kde jsme měli platit taxík a díky pláží navíc nám navýšil cenu o 10eur a ještě si přál něco na drink.
Já musím říct, že jsem ráda toto vše viděla, ale úpřimně, na dovolenou bych tady nejela.
Nejen proto, že pěkně je nejspíše jen v oblasti hotelu, ale ani vzduch, vlhkost a sůl ve vzduchu se mi nelíbila.
Přestože jsme neměli slibovaných 36C, lehce pod mrakem,....člověk se lepil a vlasy jsem měla, jak s kilem laku na nich.
Po návratu na loď, sprše, jídle, jsem šla relaxovat na palubu a a užívala si odpočinku při pohledu na animátory, moře, odplouvání, větříčku, který se v jednu chvíli hodně zvedl,....



























2 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Hihi, do dokonalosti mají daleko, ale moooc děkuji za pochvalu. Ještě se musím moc učit :-) První dny jsem fotila zkoušela,.....poslední dny už jen cvak, cvak.

      Vymazat