úterý 28. ledna 2014

Dvojka z chování

Kam spěje ten náš svět? Učitelé si stále stěžují, že jsou děti hrozné, hlučné, neposlušné,..
Kde se ztratilo pořekadlo: "Dítě, co si hraje, nezlobí!"?
Už na podzim mne v Dominikové škole dostali hláškou, že jeho chování ve škole, je výchovou rodičů. Proč by to tak mělo být? Doma je poslušný/ne 100% hned, ale výsledek vždy je/, ale to nejsou ani ty nejhodnější, taky hned nejde umýt nádobí, brání se, ale umyje ho,...když se domluvíme, že přijde v tolik a tolik, vždy přijde, max. zavolá, že přijde o pár minut později, ať se nebojím.., pořádek, ano asi u něj největší problém, ale asi i náš rodičů, kdyby jsme nad ním stále stáli, bude mít uklizené pořád./
Na 1/4letí dostal ředitelskou dútku, těžko říct zda zaslouženě, nepracoval, byl drzý, dle slov jednoho z učitelů, přišel nový, hájí si svůj revír,...to bude časem dobrý. Na to, že má ADHD a tudiž i úlevy, ale ne v práci, ani na známkách, ale nad zvýšeným dohledem, nikdo nebral zřetel, psali jen 5 a poznámky, že nemá pomůcky, že nemá úkoly,...nikdo nedohlídnul, aby si to zapsal. PO několika urgencích v některých předmětech začali učitelé spolupracovat a dohlížejí na to, že si to Dominik zapíše. Od začátku prosince nám každý pátek hlásili/chodíme s manželem na "výzvědy" k třídní/, že jeho chování se lepší a i práce v hodinách, že ŽÁDNÝ větší problém nemají,....a pak donese, respektivě mi meilem třídní poslala, že má 2. z chování.
Mi to poslala v neděli večer, tak jsem si řekla a i Domčovi ráno, ať se ve škole snaží, že se musíme na něčem ohledně školy domluvit. Buch, Dominik mi psal z pc kroužku, že má 2 z chování,...bylo z jeho textu jasné, že má strach, po vysvětlení, že to vím, že to je to, co jsem mu chtěla říct, myslela jsem, že 2 se dává na vysvědčení, že to probereme a učitelům ukážeme, že takový není. Jelikož jsem psala i jeho třídní, že toto opravdu nechápu, že jestli jim to přijde jako ohodnocení jeho snažení a povzbudivé,...odpověď mi už nepřišla. Ale Dominikovi vysvětlila, že to je za celé pololetí. To fakt nechápu, tak proč dostal na 1/4letí ředitelskou dútku, za zlepšení pak zhoršení stupně chování. A další perlička ze školy: jsou tam dva kluci s ADHD, místo, aby s nimi pracovali, tak druhého chtějí vyhodit ze školy. Oba se vzájemně povzbuzovali ve vyrušování, nic jiného, žádný problém, žádná rvačka, nic zničeného,...
Jak to bylo u Vás, za našich školních let? Kdo dostal ředitelskou dútku, nebo snad 2 z chování? Ten kdo kradl, nechodil do školy,....
Přesný důvod, proč má Dominik 2 z chování:

PS: v PPP nám říkali, že za zapomínání a vyrušování NESMÍ dostat ani třídní dútku, že to je důvod, proč je brán jako zdravotně znevýhodněný žák.

2 komentáře:

  1. Silvi, to mě mrzí. Je to smutné, že s učiteli není domluva na nějaké spolupráci. Dvojka s chování mi přijde hodně demotivující, obzvláště, když se Dominik snažil. Asi bych i pochopila, kdyby teď natruc se na všechny snahy vykašlal. Ach jo! Proč mám poslední dobou pocit, že učitelé dělají všechno možné, jen aby si svou práci ulehčili. Vidím to u Kláry, která naštěstí nemá žádné problémy.Je to smutné.

    OdpovědětVymazat
  2. Ali, já to fakt taky nechápu. V dnešní době se rozdávají i třídní dútky, jak na běžícím páse, to fakt si učitelé neví rady? My jsme vždy u Dominika, přestože víme, že chyba je tam, nikdy neřekli, že učitelé jsou...... Ať na to kašle, vždy jsme se snažili, aby učitelé byli autoritou. Ale mám pocit, že nám to půjde hůř a hůř. Na druhou stranu, co pro dítě znamená, že má 2 z chování? Nic. Nebo si myslí, že přijde domů, udělá se cvak a bude zlatíčko dle představ učitele?

    OdpovědětVymazat